-en helg i väst-

Så var ännu en helg förbi. Å undan gick det.
Har haft jättetrevligt! Verkligen.
image26
I fredags åkte jag å Bästo Emelie mot Västkusten å Falkenberg. Där hämta vi upp Peter å styrde hans vita bil mot Gbg och Liseberg. Lagom till sju (med en upphämtad Sockerbit - Anna) kunde vi skaka rumpor å svänga kroppar till Wahlströms. Dansen var trevlig å många söta små folk. Vi lyckades få i oss en å annan cider både före, under å efter dans. Trevligt! (...att äntligen få känna smaken å värmen sprida sig i kroppen efter fem veckors nykterhetstid!) Ungefär när vi alla mysisar börjat gnugga oss i ögonen å klunkat ner det sista i våra glas bestämde vi oss för fortsatt umgänge till Eurovision dagen därpå och därför åkte sällskapet hem å somnade i Falkenberg.
image23
Lördagen vaknade jag precis där jag ville. I armarna på min Peter - lyckligast i världen. En snabbis till Ica å frukost till oss (inte Ems då men hon e så duktig så!). Eftersom morgonmyset fick timmarna att springa iväg hade vi ett litet möte om dagen och bestämde oss att ändå åka en sväng till Liseberg för att åka karusell! Så - sagt å gjort. Effektiva timmar på nöjesfältet å Peter Fredrik å Ems var som barn på julafton. Jag hade iofs väldigt trevligt jag oxå, men jag blev blötast i Flumeriden. Samt att jag idag har träningsvärk i mina båda armar efter min kramphållning i diverse karuseller. Men vad gör man inte för sina favoriter?
image24
Tråkigt nog blev det ingen inflyttningsfest. Hoppas dom hade riktigt trevligt ändå. Vi valde helt enkelt att vara tråkiga, nyktra, hemma med hundarna, tittandes på schlager. Men är man kär så är man - å då blir det ganska bra ändå.
image29
Anna å Jonas kom å där satt jag alltså. Med två änglar (deras pojkar)  å min älskling i soffan å tittade på tv å åt god mat. Svårt å vara bitter på livet då ska jag lova. Efter några tupplurar hit å dit, diskussion om Eurovision å fulla magar åkte Anna å Jonas hem å vi andra kröp till kojs. Några blå ögonblick senare somnade jag som en prinsessa och vaknade precis likadant. Inte ens en mardröm drömde jag.
image25
Morgonmys en söndag, frukost å snabbpackning hanns med idag. Körde en genväg (läs omväg) på 20 mil över Gbg å lämnade Fredrik innan Ems å jag for hem till Kna. Tog en film med bror å Ems, bara varit hemma och tagit det lugnt ikväll. Skönt men tomt. Det är ju någon som fattas.
image27
Nu ska jag somna å njuta av en underbar helg.
Så här vill jag alltid ha det. Jag å mina favoriter.
image30
På onsdag åker vi mot SM.
Jag längtar*
image28

"kärleken är en resa och inte ett mål"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback