påminnelser

"ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid"

Så står det på väggen här på mitt jobb. Det är ett bra ordspråk att bli påmind om var dag man är här tycker jag. Jag skulle vilja påminna mina vänner, mina nära och kära om att jag tänker på er alla. Ofta.

Jag är bra på att skicka sms, det vet jag. Och jag blir alltid glad när någon svarar. Då har man tid att skänka mig en tanke och ett sms. Ibland känns det mer värdefullt att ta sig tid att ringa. Jag tycker inte om att prata i telefon. Jag vill lixom se på den jag pratar med, inte bara höra. Ibland tycker jag att det är svårt att höra om den andra verkligen lyssnar, och eftersom jag vet att jag är bra på att prata, händer det ofta att jag bara pratar på... Fast att jag inte menar så.

Ackommodation. Det ordet fick jag lära mig på min utbildning, alltid något. Det betyder att man anpassar sig till den man talar med, att man visar sitt intresse av att lyssna, tala. Samspel kanske man kan säga. (har jag iaf för mig...) Jag vill iaf känna att jag får respons när jag pratar med någon, något som jag finner svårt i telefon. Därför tror jag att jag inte tycker om att prata i telefon.. Kanske??

Iaf, bara för att jag inte ringer betyder det inte att jag tycker mindre om någon eller inte tänker på någon annan. För det gör jag. Och om jag skickar ett SMS så menar jag det som står! Och att jag tänker på den som det piper till hos...

Påminnelsen - Jag tänker på er. Jag saknar er och ni betyder mycket för mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Verkligen, respons! Så fint skrivet...

Det är roligt att du inte vill prata i telefon medan jag tycker det känns bättre, jämfört med sms.

We have just worked out a system... So I do what youu want! :)

2007-11-15 @ 17:15:25
Postat av: karofina (karro)

hej doll! det var det vi pratade om idag och jag känner likadant!
men egentligen ville jag bara tacka för att ställer upp för mig och hur glad jag är över att just DU ville vara den som hjälper mig mest på min stora dag! med dig som mitt roder kommer det bli så bra! älskar dig min fia fin!
kramar din karro *psst... snart e jag inte bara din fruga längre ;)*

2007-11-15 @ 18:22:31
Postat av: Ninnie

Förstår vekligen vad du menar med att prata i telefon. Jag vill också se den jag pratar med, hur ska jag annars veta om personen är intresserad eller helst skulle göra något annat just då!? Är även jag ganska bra på att prata... :P
Kram!

2007-11-16 @ 11:17:47
Postat av: Tommy

Japp alla har vi våra behov av olika slag och vi funkar olika då det gäller att kommunicera! Jag träffar gärna personen i fråga så jag kan se den när man pratar! Om det inte går pratar jag gärna i telefon, om det så bara ska vara i 1 min! Fast annars så har jag nästan de mest detaljerade och utredda diskussionerna över telefon!;) tråkigt nog! haha!:) Kör på! Jag tycker om dig ändå fast vi tycker olika! KraaaaaM

Postat av: Hellen

Hej fialove.
Ska ha tshriten till en svart lite högre kjol, svarta strumpbyxor o svarta pumps..
Så bara den sitter åt och är lite urringad så ska det nog passa:p

Vill köra med lite färg trots att det är vinter=P

Saknar dig!

2007-11-21 @ 09:43:15
Postat av: Anna

i helgen ska vi prata!! :D

2007-11-21 @ 18:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback