Livet i förändring

Jag fick först veta att min onda punkt sitter i hjärtchakrat och betyder att jag är krävande.
Sen slog jag på måfå i en betydelsefull bok och fick ordet "Förändring".
Namnet jag fasar placerad på en ängel. Många frågor och många svar.

Började därefter läsa i en annan bok. Djupa men vackra meningar.

"Vet du inte att glädjen är ett val? Den kommer av att du gör valet att fortsätta rulla, utvecklas. De olyckliga själarna är de som inte utvecklas. Det är de som lever i smärta och elände, därför att de inte förändras. Det är livsviktigt. Det är kärnan. Vet du att evolution betyder förändring? Men du låter bli att göra det, därför att du har rädsla i din verklighet, och den rädslan ser till att du inte når längre. Så enkel är den här insikten att du kommer att intellektualisera den och göra den så komplicerad. Du kommer inte att förstå den, därför att det blir din förevändning för att slippa växa, därför att du är rädd."

Jag utvecklas. Märklig, konstíg känsla men med en nyfikenhet likt ett barns.


Kommentarer
Postat av: Andreas

affirmationer som hjälper



He5xM" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=KAsxBHe5xM

2008-07-27 @ 15:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback