helgkänsla!

Nu när man mest går runt å dräller så är det svårt att hitta någon direkt helgkänsla. Dagarna liksom bara går av sig själva och här i "storstaun" finns det ju alltid (dygnet runt) saker att göra, om man det vill.
MEN. Idag känner jag en helgkänsla sprida sig i kroppen, underbart.

Har varit på arbetsintervju idag, och jag ska tänka. Hoppas. Önska. För ja, jag vill!!

Ikväll ska vi dansa till Sannex på Liseberg. Henke kommer på besök. Pianobaren lär få en visit och sen åker jag hemåt inatt/imån. Kräftskiva, lite jobb å lite dansträning hemma dom närmaste dagarna. Ser fram emot varje stund. Lyckorus.

Igår började min dag på ett lite småkul sätt. Anna hade ringt fastighetsskötaren för vi behövde hjälp med en lampa som inte fungerade (fel på kontaktuttaget?) två av plattorna på spisen fungerade inte å nyckelhålet börjar strula. Det plingade på dörren och jag öppnade (och följande incident utspelar sig mellan en 45 årig man och jag, relativt nyvaken och förvirrad)..

- God morgon, vill du köpa en tidning? (varpå mannen räcker fram ett ex av göteborgsposten)
- Eh, nej tack. Jag vill inte ha någon tidning.
- Inte? Den kostar bara 5 kr.
- Nej tack. Jag vill inte ha någon. (tänkte för mig själv att jag aldrig borde ha öppnat!)
- Men kom igen..


Efter det börjar mannen skratta och säger "Jag skojar bara, det är jag som är fastighetsskötaren". Som jag skratta. Härligt!

Sen visade det sig att det inte var nått fel alls på lampan. Vi hade bara satt den i fel kontakthål. Ha ha ha*

Så kan det gå.




"Vi är inte världen, utan världen är inom oss"

Kommentarer
Postat av: Tommy

Hahaha!!! så skönt med frisläppta människor!!:D

Postat av: ;

Ohh :D Jag önskar jag hade modet eller i alla fall förmågan att hålla masken tillräckligt bra för att köra en sån grej nån gång :)

2008-09-11 @ 23:14:53
Postat av: Anna

hahahaha, skrattar av bara tanken varje gång!!!

2008-09-17 @ 00:52:01
URL: http://hauffman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback