sett, läst och tänkt



"Nyckeln är att förstå att det inte finns någonting som vi inte kan se eller uppfatta som vi inte är. Om vi inte hade en viss egenskap skulle vi inte kunna känna igen den hos en annan. Om du blir inspirerad av någons mod är det en spegling av modet inom dig."

"Vi vet att projektion äger rum när någon påverkas känslomässigt av någon annans beteende, antingen positivt eller negativt. X ser sin egen förmåga hos mig. Jag är hennes spegel. Eftersom hon ännu inte lever upp till de möjligheter hon önskar sig kan hon se sin ljusa skugga enbart genom mig. Detta försätter X i en besvärlig situation. Om jag lämnar henne försvinner dessa delar av henne, de sjunker tillbaka i mörkret tills hon hittar någon annan att projicera dem på. De egenskaper hos mig som påverkar henne är bara en bild av vad som är möjligt för henne själv."



Genomsnäll kan ha varit det dummaste ord jag hört. Hur kan ett sånt ord ens existera?

Kommentarer
Postat av: Tommy

Asså shit....det är svårt att greppa tycker jag! Vi måste nog gå igenom det där en gång till......för somliga människor förstår jag inte varför jag ska vara irriterad på! Ser inte mig själv någonstans i den andra personen!! Är det mina mörka sidor då som de irriterande människorna visar!? som jag väljer att dölja?!



puss puss

Postat av: karro

hej puman! vad e på gång egentligen? har allt förändrats bara sårdär?

dax att ses tycker jag! hör av dig när du kan och orkar jag är ju i växjö varje dag numera.

saknar!

2008-09-04 @ 20:33:13
URL: http://karofina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback