Mora BB

Landstinget har beslutat att stänga Mora BB fram till åtminstonde årsskiftet på grund av svårigheterna att rekrytera läkare och personal. Många är nu rädda att det kommer förbli stängt även efter det. Detta påverkar hela kommunen och närliggande orter, då närmaste BB ligger i Falun som är ca 10 mil härifrån jag bor. För vissa andra kommer det bli resor på drygt 30 mil, inte så kul om vattnet har gått eller något allvarligt händer. Vissa kommer inte ens hinna fram i tid! Så det är många som drabbas...

Sista tiden är det här huvudnummret i alla tidningar å samtal här uppe.
Klart jag själv blir en aning orolig även om det är en tid kvar innan Pyret kommer ut.
Dom har startat en namninsamling som ni hemskt gärna får skriva på!
Så slipper jag kanske åka 10 mil en vinterdag i december när vårt mirakel vill ut.

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?MoraBB


Kommentarer
Postat av: ella

Jag har skrivit på!! men detta är ett tecken att flytta ner kanske?=)

2009-08-19 @ 19:41:07
Postat av: karro

jag stöttar dig, mitt namn finns oxå på listan nu. puss*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback