hujedamig.

Nu har vi ett riktigt litet äventyr framför oss!

Villem har ju haft problem med sin lilla mage sen han kom till oss nästan.
Nu har vi förmodligen fått anledningen.
Lillkillen verkar vara allergisk mot mjölkprotein!
Detta är inget man kan fastställa med blodprov eller dylikt när dom är så små utan man får gå på symptom.
Vi fick träffa läkaren igår och nu ska vi prova att utesluta all mjölkmat.

Förutom Villems krångliga mage, kolik, kräkningar och promlem med bajsande å pruttande har han nu oxå fått eksem längs armar, händer å på kinder.
Det var det som gjorde att BVC sköterskan skickade oss till läkaren.
Så nu ska jag lägga om all min kost och bara äta mjölkfritt!
Det är en utmaning som heter duga.

Det är alltså inte laktos som är sockret i mjölken han har allergi emot utan proteinet.
Det gör att magen inte klarar av att bryta ner och han får ont å reagerar.
(Om jag förstod det hela rätt..)
Vi gör ett försök iaf och om Villem äntligen kommer må bättre och bli mer nöjd är det ju lätt värd det!

Dessutom fick han första vaccinsprutorna igår.
Det gick bra, även om det fina leendet snabbt byttes ut till gråt å skrik.
Både mamman och pappan fick lite tårar i ögonen men Villem bjöd snabbt på ett leende igen.

Mjölkfria kramar till er alla!
-dag 2 i mjölkfriavärlden-


vårt lilla dreglo


ett fint plåster på varje ben


sömntutor


vi vet knappt hur det går till men numer kan vi hitta Villem på både mage och kors å tvärs


våran fina lilla älskling


Kommentarer
Postat av: mamma

Oh va mormor saknar er <3

2010-03-18 @ 14:45:13
Postat av: Tommy

Jaa det är en liten omställning att skippa mjölken, den är ju lixom lite var stans! smör, ost, fil...godis...jaaadu! Jag har själv slutat dricka mjölk och fil, det blir en enorm skillnad faktiskt!! Min mage krånglar aldrig mera!:) trotts att jag inte hade något problem med den från början. Det kommer gå bra för er det här!

Postat av: Ebba

Jag tycker synd om er, men hoppas att lille Villem kommer bli bra nu. Han är otroligt söt!!!

Min mamma jobbar med allergiska barn där flera har samma problem som Villem. Det är nog bara själva omställningen som är det svåra sen är det inga större problem.

Lycka till! Jag hoppas att vi snart ses!

2010-03-22 @ 13:30:11
URL: http://ebbasdagbok.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback