kloka vänner

När man har jobbiga dagar kan det vara skönt att ha sina vänner nära (om än inte i avstånd så inuti).
Igår hade jag en hemskt jobbig dag. Mycket tankar och känslor.
Jag vill så gärna göra "rätt". Inte ställa till det.
Insikter börjar dock ploppa upp och ljusna i mig.
Mina vänner var så kloka igår.
Tack.



"mycket att prata om är nog sant, helst vill jag lyssna och känna dig lyssna"

"värmen kommer inifrån, räkna inte med att alla ska förstå det. men räkna med dom som gör det"

"ibland måste vi såra lite för att inte såra stort"

"att såra någon kan vara den största av kärlekshandlingar! det tar bara lite tid att se ibland, känn tillit till dig och ditt hjärta. det vet precis vad det gör!"

"du vill mer än vad du är förståndig till"

"...tar din hand och går till ett lugnt och fint ställe, där jag och du bara kan andas tillsammans"

"skit i det!"

"du vet att det är x känslor, x ord. dom rör dig ej. x ord är inte du."



"jag blir åksjuk av mina egna tankar" /fia

Det ska iaf krävas mycket innan jag kan ta att någon kallar mig dum i huvudet.
Mycket till.

Jag längtar.
Övik. Människor. Dans. Beröring. Förståelse. Förlåtelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback