en matberedare? - nej tack!

Min mamma ringde å fråga häromdagen vad jag ville ha i födelsedagspresent.
Jag fyller ju ändå 25 menade hon, å att dom (mamma å pappa) ville köpa något personligt å fint kan man ju förstå.

Hon hade då kollat in något finfint guldhalsband som föreställde enmoråettbarn.
Passande å personligt.
Problemet är då bara att jag;
1. Inte använder så mycket smycken
2. Ännu mindre smycken i guld (speciellt då förlovningsringen dessutom är i vitguld)
3. Jag lyckas skapa någon panikisk känsla när saker sitter för tight om min hals


Därför, avböjde jag detta ytterst tacksamt.
Självklart ville min kära mor då ha några andra tips på saker varpå jag genast fick börja tänka efter.
Gick en runda på stan för lite inspiration.
Å det är ju inte det lättaste å hitta något i "samma klass" som deras tanke.
Tillslut kom jag iaf fram till att jag kunde önska mig;
1. Pärlörhängen
2. Andra fina örhängen
3. Kosta Boda Mine glas
4. En fin tekanna
5. Smycken från Efva Attling

Det tyckte jag ändå var ganska okej mammaåpappaönskelista. Eller?
Sen ringde mammsen då hon var på promenad en dag å undrade...

- Har ni en matberedare??

Ehh. Nej sa jag. Men vi vill inte ha någon heller.
Å speciellt inte vill jag ha någon i 25 års present.
Å jag undrade med lite sne´ min hur hon tänkte där.
Från ett guldsmycke till en matberedare?

- Nehe. Jag bara tänkte.

Nåväl. En dag kommer jag vilja ha en matberedare MammaLilla.
Men inte just nu. För vi får inte ens plats med en någonstans!
Men jag älskar dig ändå.
Trots att du vill ge mig en matberedare i 25-årspresent.
Kanske funderar du redan nu på en elvisp i bröllopspresent?

*småler lite å skickar över massa pussar*


Kommentarer
Postat av: mamma

Älskade lilla barn, en mamma kan ge mer än en present. De blir nog bra ska du se. Älskar o saknar dig. Kramar i massor

2009-12-03 @ 21:15:48
Postat av: Anders

Skrattar massor :D Du är för härlig min kärlek :*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback