tankar

fåglarna kvittrar utanför, mitt i stan, i Göteborg, idag.
jag sitter ännu på jobbet, efter en hel natt.
med balkongdörren öppen.
ingen ensamhet på hela natten.
du finns inuti, och utanpå.

å igår vann herr &fru (?) Rosén biljetter till melodifestivalen.
det var en trevlig tillställning, sådär lagom fiaspontant.
så som det ska vara att leva.
antar jag.
nuet.

i huvudet flyget tankarna ännu runt.
å i kroppen rusar känslorna.
uppåt å neråt.
befrielsetårar.
sorgespel.
glädjeskratt.
lyckorus.
kärlekspirr.
osäkerhetstvivel.
hjärtesaknad.
tomheten.
danspassion.
självförakt?

sluta kämpa fia.
så sa du.
hur?
så kände jag.


Amor Vincit Omnia

Kommentarer
Postat av: elin

jag skickar min karlek fran andra sidan jorden.

te quiero!

2009-02-10 @ 05:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback