3 dagar.

ungefär 3 dagar tar det
iaf för mig
att lyckas ta åtminstone lite kontroll över tankarna
tårarna och känslorna
tänker tillbaka på händelser från förr
som utlöst
berört och påverkat
och 3 dagar verkar det ungefär ta

att förstå att livet fortfarande finns här
runt omkring och inuti
och kanske framför allt
så går det vidare

nog för att det fortfarande känns
gör ont å existerar i varje del av mig
alla dom dära sakerna
som raserar och förstör
tvingar mig till eftertanke
handling och pånyttfödelse
igen och igen
ibland tycker jag att det faktiskt är för mycket
för mitt alldeles egna liv
och huvud

men sen går det 3 dagar
och jag börjar se ett uns av tacksamhet
se något jag kan lära mig
jag kan torka mina tårar
och andas lite lättare igen

på en sekund kan allt förändras
på tre dagar kan jag


Kommentarer
Postat av: Marie

Du är så klok..

2009-11-01 @ 20:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback