kortågott

Jag kan inte nog upprepa hur fort tiden går då man har fått barn!

Nu är vi tillbaka i hemmaMora efter en underbar vecka i hemmaKarlskrona.
Trötta, slitna men lite lyckligare!
Precis så det ska vara.

Vi hann med mycket.
Träffa hela släkten
Kalas x 2
Ett frieri!
Bowling
Middag med bästa
Träffa Karro
Fika med Josse
Påhälsning av Anna&Ville
Hälsa på Prällen (dopsamtal)
Lite mys å shopping på stan
Danstävling
Massa massa mys med familjen
Vara barnvakt till 3 veckors Joanna
Ha barnvakt en kväll
Se våren komma..



Ska försöka hinna lägga ut lite bilder innan dagen är slut.

Nästa vecka börjar föräldragruppen!
Det ska bli kul och spännande. Hoppas verkligen det är några roliga mammafilurer där.
Anders å jag kikar för fullt på nytt boende men det är så svårt.
Ska man köpa eller hyra? Hus eller lägenhet?
Bygga? Centralt eller inte?
Ja det är inte lätt.
Vi blir iaf kvar här i Moratrakten ett tag till som det ser ut nu.
Vi mår bra och det är huvudsaken.
Sen vad som händer i framtiden - det är det ingen som vet!

Villem mår bra men har börjat äta så mycket så min mjölk inte räcker till.
Klart det känns lite tråkigt men huvudsaken är ju att han är mätt!
Vi har fått ge honom lite ersättning (ett mål på kvällen) och det verkar bli lite bättre.
Ska försöka få upp produktionen lite, ge det några dagar å se om det blir bättre.
Det vore synd om mjölken ska sina allaredan. Jag har ju dock tänkt amma honom till sex månader!
Nåväl. Skam den som ger sig.
En unge vid bröstet hela dagen kanske man orkar med i någon dag?




Kommentarer
Postat av: Marie

Han är så fin*

Saknar dig

2010-03-03 @ 11:58:08
Postat av: Erica (erre)

vilka fina bilder=)

Nu är ju alla barn olika förstås, men många barn har sin första tillväxtperiod runt 3 månader, det stämmer väl ganska bra in på Willem va? Om du känner att du vill så är det "bara" låta honom suga upp produktionen, det tar bara någon dag... Det stämde in på Filippa kommer jag ihåg... ELLER ge ersättning om du nu vill det, inget fel i det, får man slut mjölk så får man... Visste inte förrän nyligt att det visst inte är så vanligt som man tror att man kan helamma i sex månader.. Jag gjorde det med Filippa och hoppas att kunna göra det nu med..



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback