Det finns väl en mening med allt?

Du har minsann fått mig på fall och räkna med att det kändes
Jag försökte vara iskall men du är så het att jag smälte
Jag ramlade rakt igenom sprickan och försöker nu komma upp
Innan lugnet försvinner ska jag ge det mitt bästa test
Och inget ska stoppa mig förutom ett gudomligt ingripande
Jag räknar med att det återigen är min tur att vinna något eller lära mig något

Jag ska inte tveka mer, inte mer,
det kan inte vänta, jag är din.

Öppna din själ och titta som jag
Öppna upp dina planer och fan du är fri
Titta in i hjärtat och du kommer att hitta kärlek, kärlek, kärlek
Lyssna på musiken för stunden kanske sjung med mig
Likt en fridfull melodi
Det är för guds skull din rätt att få bli älskad, älskad, älskad, älskad
Älskad

Så, jag ska inte tveka mer, inte mer,
det kan inte vänta, jag är säker
Det är ingen mening att komplicera, vår tid är kort
det här är vårt öde, jag är din.

Jag har spenderat alldeles för mycket tid med att kolla in min tunga i spegeln
Böjt den fram och tillbaka bara för att försöka se den bättre
Min andedräkt lämnade en dimma på glaset
Och jag ritade ett nytt ansikte och skrattade
Jag antar att det jag försöker säga är att det inte finns någon bättre anledning
Än att befria dig från flärden och bara följa strömmen
Det är vad vi är menade till
Vårt namn är vår kraft

I´m yours.


Jason Mraz - hur precis kan man vara? *ler*


Dagarna är som vanligt i mitt så kallade liv. Fulla av överraskningar. Ibland förstår jag inte hur människor tänker? Men så börjar jag fundera. Å jag känner inte många som tänker så mycket som jag. Det är inte alltid bra, ganska ofta är det faktiskt mindre bra att tänka som jag. Tror jag.. Jag vill så gärna slippa alla tårar, alla frågor, jag vill så gärna hjälpa, förstå, känna, ta över. Men jag kan ju inte! Klart jag kan hjälpa, men räcker det? För vem? För mig? Livet är för levande, men man måste ju stå ut. Ensam är det svårt men tillsammans klarar man allt. Det finns alltid någon vid din sida, så måste det väl vara? Ensamheten känns, det vet jag. Men inte ska jag väl vända mig om när jag ser någon komma med en utsträckt hand? Väljer jag ensamheten, vill jag ha den, är det så? Ensamheten inuti, den som inte syns. Idag är en dag då tusen tankar flyger i huvudet på mig. En krypande känsla tvingas bort. Inte välkommen. Jag försöker se framåt, uppåt, positivt. Men energin börjar ta slut. Varför? Det måste vara det dumaste ordet som uppfunnits.


Idag är det 4 dagar tills du kommer. 4 dagar av längtan. Du får mig att andas, längtan motiverar. Så är det. Det är för mig ganska obeskrivligt hur du kan påverka mig så mycket som du gör. Jag har inte bestämt mig för vad jag tycker om det än, men jag väljer faktiskt att inte fundera på det. Jag är duktig på att tolka sönder saker. Men Du är en sak jag bara vill nuta av, precis som du är. Utan söndertolkning, utan funderingar. Bara ren äkta känsla. Fredrik i mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: linda.

Det är väl ändå för väl att det finns ett djup inom dig Fia. Det är väl för väl att man har vänner. Det är väl för väl att man inte flyr från den ytliga vardag som många andra finner sig i. Folk vågar inte bemöta sig själva. Hur ska dom då veta vilka dom är, vad dom tycker om saker och ting, hur dom vill vara?! Hur ska dom då veta vilka dom vill umgås med och inte minst leva sitt liv ihop med?! Jag tror det är grunden till den ofantligt höga siffran i antal skiljsmässor now a days... Väl?

Well

2006-12-21 @ 15:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback