författande?

En början på min bok?!
(tankarna har ständigt gått till drömmens värld idag å nu kunde jag inte hålla tillbaka skrivandet längre...)




Hej Sofie.

Jag har just suttit och läst igenom mina gamla dagböcker från 2000 och framåt. Jag tänkte att du kanske kunde läsa och fundera på en del saker jag hittade. Jag hoppas du förstår hur viktigt det är för mig att du läser, förstår, accepterar, men framför allt inser att det är något som har varit.


(Kort och gott kan man säga att det fjortisliv som beskrivs på ett flertal sidor är just ett fjortisliv. Mycket behövs inte funderas på, livet är så när man är ung. Strul med familj, partyliv, massor av dans (och dansstrul), mycket känslor, kärleksrelationer, vänner, ovänner, tårar, skratt. Du vet väl hur det är?


Jag ler lite när jag ser mina förväntningar och min lycka över att fylla 17, ta körkort, studenten, börja läsa på universitet. Samtidigt skär det i mig när jag läser om tragiska olyckor, dödsfall å saker som faktiskt är mer än fjortisliv. Jag funderar speciellt, ler eller rynkar min panna när jag läser om dessa incidenter. Du kanske minns dom?


- en söndag på strandhotell men din bästis Anna (hon nämns flitigt i texterna)

- en Dylan (från Los Angeles?) som var på besök

- en Ingemar Önnerås (Guds gåva till flickorna tyckte jag då..) som gjorde att jag träfta änglen Emelie. Tacksamhet!

- kärleken som jag skriver så mycket om, men som jag nu inser bara var en passion och t rygghet. När passionen försvann insåg jag även att tryggheten inte var på riktigt. En sagofantasi kanske? Idag inser jag att jag lärt mig något och som sagt. Livet går ju vidare.

- Otrohet, ges och tas. Ett facit är svårt att finna till denna problematik. Jag rekommenderar dock varken dig eller andra att spela spelet. Det kan vara väldigt höga insatser, är det värt att satsa på?

- Den 18 december 2003 använder jag för första gången uttrycket “livet består av val”, något jag vet att även du idag gillar att använda. :)


Det jag ser när jag gör en tillbakablick över mina senaste år är att jag varit med om mycket. Lever du ett liv som du tror på, inser du att saker händer. Bra och dåliga, stora och små - men du förstår faktiskt att det händer. Njut och följ med..)


Här följer några poetiska små utdrag. Läs Sofie, känn efter, blicka framåt, lev vidare..


Kärleksfulla hälsningar Fia, din vän i mörkret.



(Jag återkommer med fortsättningen på lite utdrag ur min framtida bok en annan dag! :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback