mer författande...

Jag är ju bara tvungen å ge dig  lite smakprov på vad jag har hittat Sofie.
Läs! Någonstans vet du ju vad jag pratar om...
/Fia*




”en liten flicka, en oskyldig själ
ett monster vi alla vill slå ihjäl.
stunder av lycka, stunder av hat,
något jag ansåg som självklart.
en mun så tyst och ett öga blött,
ett vitt lakan som färgas rött.
gång på gång, dag efter dag,
flickan hon undrar; varför jag?
varför är det ingen som ser och förstår?
flickan hon reser sig upp och går...”
(Fia okänt datum)


"En liten flicka igår hon var
stor idag och krav hon har
Dags att ett nytt liv börja leva
ut i mörkret och börja treva
Snart du hittar det du vill
våga bara satsa lite till
Vad gör det att ett år till har gått
tänk på allt du har gett och fått
Tänk på det som varit med lycklig min
tänk på att framtiden även är din
Tro på dom som säger att du är underbar
tacka dig själv för det du har
Fortsätt skratta, fortsätt gråt
fortsätt älska, säg förlåt
Lägg dig ner, blunda igen
för riktigt stor blir du aldrig min vän
(Fia. 2004.12.17)
 


"Vi är alla änglar med bara en vinge, och vi kan bara flyga genom att omfamna varandra".

”Det fina med livet beror inte på hur glad du är... Utan däremot hur glada andra blir på grund av dig...”


Kommentarer
Postat av: Tommy Schröder

Åååå vad fin dikt du har fått till!!:) bra slutkommentar där! verkligen en tankeställare

2007-01-13 @ 01:46:14
Postat av: Anna

Älskling, guud vad jag saknar dig =) *pussar i mängder!*

2007-01-13 @ 17:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback