lekstuga!

Igår efter jobbet åkte jag till Marie. *mys*
Ingen av oss hade en jätte "uppåt" dag så vi var inte särskilt motiverade till att anstränga oss. Speciellt inte med Arvid, Mias 4 åring. Under tiden som Arvid far runt i lägenheten som en gigantisk tornado konstaterar jag att mitt tålamod med barn aldrig vart så lågt som igår.

- Det är sånna här dagar jag kommer sjukskriva mig när jag börjar jobba som lärare.
(tystnad)
- Jag ska aldrig skaffa barn.
- Jag ska aldrig skaffa fler barn. Nej tack.
- Fattar han ingenting?! Jag vill bara säga till honom å skärpa till sig.
(vi börjar skratta åt oss själva)
- Hallå? Han är bara fyra år.


Då bestämmer vi oss för att äta lite mat och sen titta på Bolibompa. får jag ett riktigt frispel.
Det första vi möts av på detta barnprogram är en mängd ungar som sjunger en fånig sång om att peta näsan (och SOM dom petar näsan).


- Amen va fan?! Är det det här man ska lära sina barn? Å peta näsan! Byt program!

(vänder mig mot Arvid som sitter med hela pekfingret uppkört i vänster näsborre å ser vääldigt nöjd ut)


Både Mia å Jag brister ut i ett tokskrattanfall och följande minuter bara åker vi med i en fyraårings fantastiska värld. Jag antar att jag blev som en skitunge själv, otroligt lättroad och efter massa sköna "kissapåsigskratt" fick vi ta vårt vuxna förnuft till fånga. Men genast kändes hela jag mycket bättre.


Jag kommer nog skaffa barn ändå.


image50
image51
image53
image54
image55image57
image56
image52

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror Fian kommer bli en mycket fin lararinna och en ordentlig och rolig mamma! :)

Bollibompakramar framfor skarmen!

2007-10-18 @ 15:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback