nykär

Jag tror på kärlek vid första ögonkastet! (eller ska vi säga första tonerna av melodin?)
Lyssnade som vanligt på p3 förra veckan och en förmiddag var det en intevju med en tjej som tydligen just släppt sitt första soloalbum. Efter lite snack spelades ett av spåren och shit säger jag bara..

Jag trillade dit! Helt knockad. Vem var hon?!
Tillslut var denna fantastiska melodi slut och tjejen hette Jennie Abrahamson. Albumet "Lights" var någonting jag skulle införskaffa mig illa kvickt.

Sprang in på Åhléns i Växjö (där jag just då befann mig) och in på musikavdelningen. Såg lagom förvirrad ut och en trevlig kille kom fram och undrade om jag behövde hjälp. :)

- ja tack. jag letar efter jennie abrahamsons nysläppta skiva "lights".
- vem sa du?
- jennie abrahamson.
- tyvärr men någon sån tror jag då rakt inte att vi har här...
- inte? hon skulle släppt sin skiva nu i veckan.
(killen kollar runt bland hyllor och skrivor)
- hmm. för säkerhetsskull ska jag kolla i datorn men jag tror inte vi har den.
- okej...
(killen knapprar frenetiskt samtidigt som han frågar en kollega om hon vet men nej..)
- hur stavar hon sitt namn?
- jag vet inte...
- nej men herregud! det var som... enligt den här maskinen ska vi ha ETT exemplar av en Jennie Abrahamson "Lights" som kom in igår. Men var har vi den?!

Tillslut efter att både killen å tjejen letat överallt (typ) så hittar dom skivan i en hög oupplockade skivor. Snacka om lycka hos fröken Johansson!!

- jaha, vilken tur. (säger en nöjd och leende expedit)
- ja verkligen!
- vad är det här för tjej då?
- jag vet inte riktigt. jag hörde henne på p3 nyss och jag blev tokkär. lite såhär myspop.
- då kanske vi får beställa hem nått ex till då.
- gör det!!

Ut i bilen och på med högsta volym. 11 spår. Grymt bra allihop!! Å som denna skiva gått het i min  närhet. *lycklig*

image49

Jennie! You rock my world.

Kommentarer
Postat av: Linda

Later ju som en riktigt spannande tjej! Myspop i alla vader!

2007-10-16 @ 15:12:08
Postat av: Tommy

Oooo jag tror jag också hörde intervjuen med henne!:) Fast jag kommer tyvärr inte ihåg vilken låt hon spelade! iiii! Får lyssna extra noga på radion kanske!:) Saknar dig! KraaAM*

Postat av: Jennie Abrahamson

Nej Fia, you rock MY world!! Tusen tusen tack för ditt underbara blogginlägg, jag blev så glad! Och glad att du tyckte om skivan. Stor kram,

Jennie

2007-10-23 @ 00:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback