-kvinnor som tänker för mycket-

Nu har jag då kommit till sista punkten i min fina roman. :( Men sörj inte Fia! Jag har ju redan lyckats slå upp pärmarna på boken jag lånat av min vän Linda (som jag saknar*). Står mycket tänktvärda saker i denna bok och jag tänkte dela med mig av en liten smakbit.

"Om du låter sorgen bli starkare i stället för att ta itu med den kan det leda till hopplöshet, självförakt och handlingsförlamning."

"Om du låter ångesten bli starkare i stället för att ta itu med den kan det leda till ett kroniskt spänt tillstånd som sliter på kroppen och gör det omöjligt för dig att hantera ens lindrigt krävande situationer."


Värt å tänka på?

Jag själv försöker och har framför allt den senaste tiden försökt att tänka efter både en och två gånger innan, gjort saker jag själv mår bra av vilket har reulterat i att jag varit/är lycklig. (I det stora hela) Först då har jag också kunnat sett till att mina nära och kära också kunnat bli lyckliga tillsammans med mig.

Problemen försvinner oftast inte av att man blundar för dom. Vilande ligger det där och väntar tills det minst lämpliga tillfället - då kommer problemen över en i större mängd än det egentliga. Även om det är jobbigt och svårt - och tar tid, så är det bäst att försöka reda ut saker som tynger en så snabbt som möjligt.

Ibland får man acceptera att det inte finns någon lösning på problemet, men om jag iaf har försökt och inte hittar någon utväg utan helt enkelt får "gilla läget", då har jag gjort mitt bästa. Insikten av att jag gör så gott jag kan och jag accepterar att jag inte kan ändra någon annan än mig själv, vissa situationer är jag hjälplös i, kan vara skrämmande först - men tillslut öppnas ögonen och ett leende över att få näravara i livets hårda skola infinner sig i våra höstrosiga ansikten...

Lycka Till!
-gör en annan människa glad idag-


Kommentarer
Postat av: Emelie

kloka ord från dig min vän.

Postat av: Tommy

jag blir helt tårögd när jag läser fia....det är så himla sant!

2007-09-19 @ 07:53:46
URL: http://lauden.blogg.se
Postat av: Michaela

Riktigt bra tänkvärda saker att ta sig en extra funderare över - och så sanna. Heder åt dig o ditt inlägg i bloggen!

2007-09-20 @ 13:35:34
URL: http://www.flickotankar.blogg.se
Postat av: Tommy

Nu har jag rett ut saker raring!:) Känns mycket bättre! KraaaM!

2007-09-21 @ 07:53:51
URL: http://lauden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback