spegelbilder

Vem är jag?


Jag har många gånger trott att jag hittat dig, du vackra fina spegelbild. Alltid, nästan jämt har det dock visat sig vara min skugga. Den liknar mig men gömmer sig - du visar dig och känner mig. Med mig, åt mig, för mig.


Jag kan le, jag vet hur man gör. Älskar att skratta. Jag vill rädda alla mina nära och kära, skydda och ta hand om men glömmer lätt bort mig själv. Många gånger har mina kinder blivit våta av tårar men jag vet alltid att det har varit värre. Jag klarar mig denna gången också. Tack vare att jag känt djup sorg och smärta vet jag också hur det känns att känna riktig lycka. Jag har varit på botten och kan därför skymta toppen. Jag älskar Pretty Women och vill dansa på en bro någonstans. Dans är min passion och poesi är min medicin. I dansens värld är det du, jag och takten och det ger mig ordentliga lyckorus. Min mat måste handlas på ICA annars kan det hända att jag blir något nedstämd och tråkig. Mitt humör kan växla fort. Oftast inuti och mer sällan utanpå. Mitt tålamod är dåligt, saker ska gärna hända nyss. En kamera innebär kort - gärna på mig. På mitt bröllop blir jag glad om det spelas Cornelis "somliga säger vi lever i evighet fast döden är det sannaste som dom vet andra säger lycka finns i ett ögonblick fast dom aldrig hann ifatt det dom fick". Jag vill kremeras när jag dör. Lovar man så håller man. Amanda i Idol var och är grym. Hennes Hallelujah fick mina ögon att tåras. Det fick även filmen Så som i himmelen. Om nätterna läser jag bloggar eller drömmer mardrömmar, fast jag inte vill. Drömma vill jag göra om dagarna, långt bort från allt. Mitt liv är kaos men jag tror på magi. Livets magi, inte på Gud. Jag pratar mycket, ofta och gärna. Om mig men inte ofta ur mig. Vem vill eller orkar lyssna. Jag borde bli bättre på att lyssna men det är att försöka som räknas. Jag försöker alltid, mitt allra bästa. Innan många andra förstod jag att I´m yours har någonting. Upprepningsknappen uppfanns för att användas. Varför skulle jag vilja fråga oftare, jag tycker varför är bra. Vuxna har mycket att lära av barn. Gamla människor ska visas respekt och jag hjälper gärna en dam i nöd. Jag älskar allt som kommer från Body Shop, att bära klänning en dag å baggybyxa en annan. Jag har en veckodag som är sämre än alla andra och får lätt blåmärken. Hösten är otroligt vacker och solen gör mig glad. Min tandläkarskräck är enorm. Varm choklad är toppen. Jag drömmer om att en dag skriva min egen bok för att inspirera människor och min nyfikenhet driver mig framåt.


En skugga är inte illa men en spegelbild förstår.

Var är du, vackra fina spegelbild?


image86

Mikela Theo Dansprinsessa.

-my inspiration-


Kommentarer
Postat av: Emelie

underbart skrivet.. Du bara Du. =)

Postat av: michaela

Skrämmande. Var som att läsa om mig själv. Läskigt.

2008-04-02 @ 16:49:11
Postat av: Ninnie

Jo, det var en vääldans klok vän... ;)

2008-04-02 @ 21:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback