förändringar - utveckling - blåbär

Vilken måndag. Kanske den värsta (iaf hemsk) men sen även den bästa.
Förr hatade jag måndagar. Värsta dagen.
Nu kanske jag ska börja älska dom?



Dagen idag med känsla*

"När vi är beredda att öppna våra hjärtan för allt som existerar och börjar söka efter det goda istället för det dåliga i allting kommer vi att se Gud. Vi kommer att se kärlek. Det är avgörande att vi minns att det är vi som väljer vad vi ser. På någon nivå ber vi om alla lärdomar vi skaffar oss under vårt liv. Varje händelse, hur förfärlig den än är, har en gåva till dig. Och om du får din gåva får jag min, för i andens värld är jag du och du är jag."


Mörkhårig å nöjd (med tankar i huvet).



"-Tänk inte på blåbär. Vad tänker du på?
-Blåbär
-Mm, just det."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback