svartsjuka

"Att vara svartsjuk är att svika sin partner, förminska den, säga: "Du säger att du älskar mig, men dina ord är inget värda." Att inte lita på sin partner är att omyndigförklara den.


Jag tror att det bara finns ett sätt att möta svartsjuka. Tröst fungerar bara kortsiktigt. När min svartsjuka blir tröstad, blir den som berättigad. När någon däremot säger: "Det där är din svartsjuka, den har jag ingenting med att göra, jag går nu och kommer tillbaka när du litar på mig" är det som att sätta ett långsiktigt krokben för svartsjukan. En svartsjuk människa kan bara få sin tillit från en enda människa, Det är aldrig den andre. Det är alltid en själv.


Det bästa min partner kan göra när jag faller ner i svartsjuk rädsla är att vägra svara på en enda fråga och istället kyssa mig på halsen. Dock inte det lättaste."

Bob Hansson

Kommentarer
Postat av: Tommy

OJ! Det var verkligen ord som var väl valda. Stämmer bra ända ut i fingerspetsen!! Men det är inte många som tänker så här tyvärr.



Puss

Postat av: mamma

Älskar dig.....:)

2009-10-05 @ 15:31:08
Postat av: Ninnie

Klokt.

2009-10-05 @ 19:34:43
URL: http://ninniflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback