att pussla ett trasigt pussel.

Du måste börja bry dig om din familj, visa att vi betyder och inte bara tänka på dig själv. Du är inte liten längre. Du måste oxå försöka. Om du vill ha bra relationer med oss och vill att vi ska bry oss och vara snälla måste du ju göra det samma själv. Alla är oroliga för hur det ska gå när du flyttar hem. Vi kan inte längre ta ansvar över ditt liv, men du måste visa oss alla respekt. Motivation är inget man hittar, det är en belöning man får när man ansträngt sig. Var rädd om *. Och mamma och pappa. Vi har gjort allt vi kan för dig. Nu är det din tur. Kram*

xxx

Jag tar inte någons parti mer än mitt eget. Inte en gång har du hört av dig sen jag flyttade. När jag är hemma är annat viktigare än att säga hej och dom stunderna jag ser dig är du allt annat än glad trevlig och positiv. Du gör som du vill, absolut. Mn döm inte oss då vi gör som vi vill då. Jag säger inte att du gör fel. Eller rätt. Du gör val, som får konsekvenser. Det är så livet ser ut.

xxx

Hur lätt är det för mig att se x mil iväg när du aldrig berättar något, aldrig frågar något, aldrig visar en tanke? Försök att ändra dina tankar, gå ur dom å få andra perspektiv. Vi väntar förmodligen på en förändring, inte för vår skull utan för din egen. Kanske borde du tänka över vad det är som gör att vi ser det vi ser? Om du kan förändra ditt liv, är det inte värt att förändras då? Velat säga det här sist men tillfällen kommer inte, dom skapas. Det jag vill ha i mitt liv nu är glädje och öppenhet vilket jag väljer. Skapar. Säger ifrån. Hade vi inte brytt oss om dig hade vi aldrig försökt hjälpa dig. Men ingen orkar ge energi om det inte ges någon tillbaka. Du har ett liv. Ett. Med oss. Dig. Fundera på om det är som du vill ha det. Jag älskar dig men kan inte leva ditt liv åt dig.

xxx

Du ska förändra för din skull. Det du vill förändra. Och är du nöjd, så är du. Men då borde du väl må bättre än du gör? Å ja. Nu kretsar det mesta runt min familj. Vem ska annars tänka på den? Det betyder inte att jag inte bryr mig om den familj jag redan har. Jag tänkte att du behövde en putt i ny riktning. Att ha någon som finns där när man faller är nog så bra, men att finnas för någon annan som behöver är ännu bättre. Å att resa sig är det enda alternativet då man ligger där nere, det är bara att ställa sig upp, en fot i taget. Jag väljer inte bort. Jag försöker än en gång hjälpa till. En dag hoppas jag du ser det.

xxx

Nu är du verkligen orättvis. Ingen har försökt, tittat, stöttat dig som jag under åren. Å just bara att du kan säga så är förmodligen anledningen till att du känner dig så ensam idag.

xxx

Dig själv! Men med kärlek och respekt mot oss, alla dom som försöker hjälpa dig. Inte agg, misstanke och en tro om att vi hela tiden tycker du gör fel. Ta reda på, känn efter vad det är du vill ha. Börja ge det. Och du kommer få det tillbaka.

xxx

Det är inte lätt att pussla ett pussel som börjar bli gammalt
Som tappar färg och bitar
Fast vi vet, försöker vi igen
För det viktigaste av allt
Är att aldrig ge upp
Aldrig sluta förändras
Aldrig sluta hoppas
Men det känns då jag försöker lägga mitt pussel
Då det inte ens är mina trasiga gamla bitar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback