dag för dag

Torsdag
Mamma och Natta åker hem i snökaoset och LillaFamiljen njuter av kvällen.

Fredag
Fredagsmys till Let´s Dance och nya goda färsbiffar till mat!
På fredagshandlingen stöter vi på en långhårig herre på Maxi som väger Guldnougat på vågen och provsmakar alldeles för många bitar ur ett smakbås. Jag tänker på honom än. Märklig snubbe.
Anders matar Villem för första gången med nappflaska, det gick kanon!

Lördag
Långfika på Kaffestugan med bästa Madde å Joel som efterföljs av middag hemma hos oss!
Vi åkte på första Dansen med Villem - Shake i Orsa (lagom nära och bra!).
Allt gick verkligen kanon och även om både Anders och Jag nästan trodde att vi hade glömt hur man dansar så gick det som "en dans". Helt underbart att få röra sig i musikens värld igen. Och att få vara, bara vara, i älsklings armar igen. Villem var så snäll så. Sov sig igenom en stor del av kvällen och tittade nyfiket på då han var vaken. Många "åhhh" hördes av alla tjejer som gick förbi då vi hade en liten "vilafrånmusikenstund" utanför toaletten. Men nog är han "åhh" allt, vårt lilla mirakel.

Söndag
Alf, Anna och barnen kom på fika - semlor å saffransbullar. En titt på Sällskapsresan för barnen och lite prat och uppdatering för oss (?) vuxna.
Villem fick badbaljan och vi hade första badet i den. Han verkar tycka om det!

Måndag
Vi åt en god thaiwokgryta med fläsk och en hel del vitkål - vilket säkert är en av anledningarna till Villems gnäll följande dagar.
Sitter på tradera och inser att det är en riktigt bra grej det där - dock inte så bra om jag börjar bli beroende?

Tisdag
Min nya amningsBH kom på posten! Sånna paket gör en glad.
Micke och Jenny kom förbi på kvällsfika (och kladdis) och ett fint paket till Villem.
Dock har det hänt något med Villem denna dag då han gnäller så fort han är vaken. Gnäll mat och sömn består hans dag utav. Han sover iaf om natten - skönt för både barn och föräldrar.
Jag fick äntligen iväg fina blåa kuvert på posten!
Vi misstänker att Villem och Laban är ovänner igen.

Onsdag
Även idag har Villem gnälldag och vi läser på internet att vid denna tiden har barnen en utvecklingsfas som gör att dom blir gnälliga och kinkiga. Tänka sig. Jag klickade hem boken "växa och upptäcka världen" och hoppas få veta mer om dessa spännande utvecklingsfaser!
Villem och jag gick ut på promenad i det otroligt soliga och fina vädret! Nu längtar vi efter våren.
Bad för Villem och det gjorde honom lugnare, iaf en liten stund.
Nu börjar vi ana att Villem faktiskt blivit för stor för Laban som ju bara är i svartvitt, så vi får nog måla på teckningarna lite.

Torsdag
Idag ska vi till Falun för älskling ska till reumatologen på återbesök. Det blir nog en sväng på stan och försöka hitta lite födelsedagspresenter oxå!
Tiden går så otroligt fort nu. Det är som om det fanns en tid innan vi fick barn och nu finns en annan, märkligt.




Kommentarer
Postat av: Erica (erre)

kul med uppdatering! ger du villem ersättning eller? visst är det en jäkla djungel med allt barnen kan bli gnälliga av? gud alltså.. choklad, kaffe, svart te, kål, lök and the list goes on.. jag väljer att ignorera=)

Postat av: Malin

Verkligen kul att läsa din blogg. Känner igen mig i så mycket... Skönt också att läsa att ni har fått en lite mer strukturerad vardag och skrikfria nätter, det ger hopp:) Gud, jag vill också dansa snart:) Ha det så bra! Kram!

2010-02-12 @ 10:16:45
URL: http://malinisaksson.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag läser och ler.. kommer ihåg när man blir påmind om hur det var. Underbart är vad det är=)

2010-02-13 @ 18:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback