Livet.

Livet rullar på med en rasande fart
trots allt hemskt som händer så fortsätter det
Livet

jag tänker på en fin människa jag mött i bloggandets värld
som har lämnat allt ont och står på egna ben
med sin lilla pojke i Livet

jag tänker på en strålande dansflicka
där Livet ryckts ifrån hennes älskade
och kvar står även hon med deras lilla pojke

jag tänker på en bästa vän
kanske till och med två
som kämpar med sina Livetdemoner
som slåss och kommer tillbaka
gång på gång på gång

jag tänker på min egen svärfar
som ligger och väntar
i hoppet med förtvivlan på Livet
som kämpar
där vi kämpar
allihop

jag tänker på hur tacksam jag är
och på hur glad jag är
om på hur skönt det ska bli med vårt eget hus
en diskmaskin
och slippa bära vagnen upp och ner i trappan

Livet
det märkliga
det fantastiska
det orättvisa
det sköra
det fina
det enda
vi har


Kommentarer
Postat av: Ninnie

Ja, det är det enda vi har. Och så väldigt värdefullt! Kramar om

Postat av: Malin

så fint skriver, tåååårar!!!!

2010-09-25 @ 10:13:25
URL: http://www.thomasmalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback